esmaspäev, 26. veebruar 2018

Rohelise herne püreesupp

Olen viimasel ajal päris palju teinud katseid rohelise herne püreesupiga. Katseid just seepärast, et mul on olnud mingi kindel nägemus supist, mida ma olen üritanud saavutada. Supp, millega ma oleks rahul olnud, ei valminud esimese korraga – kord oli maitset vähe, kord supp liiga lahja, kord varjutas mingi komponent herne maitse nii, et ma ei saanud enam aru, et tegu on hernesupiga, kord tundus lisand vale.

Ma ei hakka kõiki ebaõnnestunud kaitseid siin lahti seletama, küll aga panen kirja retsepti, millega ma lõpuks rahul olen. Nagu näha, pole supis komponente eriti palju, sest eesmärk oli, et hernesupp oleks ikka äratuntavalt hernesupi maitsega. Juurseller annab õrna maitsenüanssi ning Food Studio kanapuljong on just nii hea, et ei varjuta herne maitset, aga samas ei tule supile mitte ühtegi maitseainet juurde lisada, sest kõik on juba paigas.

Püreesupi peale sobib hästi mõni tahkem lisand. Hernesupi lisandina kasutasin valgurikkaid mustasid läätsesid ning ka suitsupeekonit.

Katsetamiseks ei keetnud ma potitäit suppi, vaid tegin just ühe inimese portsu. Viimane õnnestunud katse sai tehtud Food Studio kanapuljongiga, mida müüakse ka väikeses pakendis (230 ml). Tehes sama suppi suures pakis puljongiga (750 ml), kolmekordista kõikide komponentide koguseid ning saad supi kolmele inimesele.

Supp ühele:
1 väike pakk (230 ml) Food Studio kanapuljongit
1 sl õli 
1 väike kartul
50 g juursellerit
1 küüslauguküüs
100 g rohelisi herneid + veidi herneid supi peale
2 sl musti läätsesid (keedetult)
paar viilu suitsupeekonit

Esmalt on tarvis keema panna läätsed, et need jõuaks supiga samal ajal valmis. Mina kasutasin musta värvi läätsesid (sobivad ka rohelised), mis on suhteliselt pika keemise ajaga ning neid keetsin keskmisel kuumusel 15 minutit (keeduvette lisasin soola). Oluline on, et läätsed ei keeks liiga pehmeks, vaid need säilitaksid veidi krõmpsuva tekstuuri. Ühele inimesele läheb supi peale umbes 2-3 sl läätsesid, kuid nii väikest kogust keeta on natuke absurdne. Mina keetsin umbes 1 dl (kuivainina) läätsesid ning sellest jätkus veel kahel korral salati peale panemiseks ka.

Seejärel koori kartul, juurseller ja küüslauk. Lõika väiksemateks need tükkideks; juurselleri võib üsna õhukeselt viilutada, siis on küpsemisaeg lühem.

Kuumuta pott, lisa potti õli ning kuumuta potis kartulit ja juursellerit pidevalt segades umbes paar minutit. Seejärel lisa küüslauk, aga ära seda pruunista, muidu muutub küüslauk kibedaks. Kalla potti kanapuljong ning keeda suppi umbes viis minutit, seejärel lisa (külmutatud) rohelised herned ning keeda suppi veel umbes 3-5 minutit. Mida vähem herneid kuumtöödelda, seda erksamat rohelist värvi supp jääb. Panid tähele, et ühtegi maitseainet, isegi soola, ei lisanud ma supile, sest kanapuljong on väga hästi maitsestatud ning supp ei vaja midagi enam juurde.

Prae peekoniviilud mõlemalt poolt krõbekaks ning soovi korral võib ka läätsed pannilt läbi lasta. Minul olid läätsed varem valmis keedetud ning enne supile lisamist kuumutasin neid samal pannil koos peekoniga. Lisa läätsede juurde ka veel ca 1 sl külmutatud herneid, et need pannil üles soojeneksid.

Püreesta supp saumisekri või blenderi abiga. Tõsta supp kaussi, lisa supile läätsed, herned ja peekon.

Puljong: Food Studio

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar