teisipäev, 7. juuli 2009

Lambafileehautis aedviljadega

Avastasin täna Nõmme turul, et müüakse lamba sisefileed. Ma polnud kunagi enne seda isegi näinud - minu üllatuseks on lamba sisefilee umbes 15 cm pikkune ning kõigest kahe sõrme jämedune; kuna seda ühelt loomalt saab nii vähe, siis läheneb ka kilohind 400 kroonile. Mina pole kodus suutnud ühtegi ülimaitsvat lambalihatoitu teha, samas mulle väga maitseb hästivalmistatud lambaliha, parimad kogemused pärinevad Kreeta saarelt.
Täna endale siiski lambaliharooga valmistada polnud kavas, küll aga ostsin ühe lamba sisefilee Aneele ning plaanisin teha sellest ühe kiire hautise.

Anee on meil varajasest lapsepõlvest väljakoolitatud gurmaan, ta on väga teadlik erinevatest toiduainetest, nimetas juba umbes 2,5-aastasena ühest piltidega raamatust ära kõik puu- ja köögiviljad (ka väga erilised ja eksootilised), marjad, seemned jne. Ta teab väga hästi, mis on kasulik ning miks mõnda toitu (lapsed) süüa ei tohi. Anee on praegu täpselt 3,5 aastane ning täna sai ta maitsta oma elu esimese kommi (loomulikult öko), šokolaadi pole ta veel saanud, aga seda ta soovib saada sünnipäevaks, kui ta 4-aastaseks saab. Olen teda puhtana hoidnud ka igasugustest tavapärastest lastele tavapärastest maiustest nagu kohukesed, poejäätis, karastusjoogid, üllatusmunad, küpsised, kommid, nätsud jne. Täna ta siiski arvas, et kui ta kunagi 6-aastaseks saab, siis võiks küll juba sünnipäevaks Kitty-nätsu saada, mida ta Ameerikas müügil nägi. Üldiselt Aneele see muret ei valmista, et ta ei saa süüa erinevaid rämpstoite, kuna vastavad eeskujud puuduvad; talle jäävad küll poes silma igasugused agressiivselt lastele suunatud tooted nagu kõikvõimalik Lotte toitude sari, Puhhi ja Hiirte juustud, kassiga kohukesed jne, kuid tema piirdub sellega, kui saab neid poes korraks vaadata. Minu selgitus, et need pole tervisele kõige paremad ning sisaldavad E-aineid ja võivad teha allergiatäpikesi, on piisavalt autoriteetsed, et sel teemal mitte edasi vaielda. Ma tõsiselt loodan, et ma suudan temast ka edaspidises elus kasvatada tervisliku toituja, olles ise eeskujuks.

Vaja läheb (ühele):
ca 50 g lamba sisefileed (1 filee)
päevalilleõli
tüümiani
rosmariini
soola
valget pipart
1 küüslauguküüs
4 tillukest porgandit
ca 7 cm jupp porrut
ca 2 dl vett
2 tl maisitärklist
pool paprikat
peotäis brokoliõisikuid

Ma pole vist kunagi käes hoidnud nii pehmet ja kvaliteetset liha, see lambaliha sulas lausa lihanoaga lõigates. Sellist liha ei raatsinud kaua küpsetada, tundus, et selle saab hetkega valmis teha. Tükeldasin ka küüslaugu ning sõrmepikkused porgandid (neid ei tasu isegi koorida), samuti viilutasin porru. Kuna Anee ei söö lihatoite süsivesikuterikaste toitudega koos, siis aurutasin talle selle lambafileehautise juurde paprikat ja brokolit. Hautise jaoks praadisin kergelt potis lambafilee, lisasin ka tükeldatud porgandid, soola, valge pipra, rosmariini ning tüümiani; viimasena lisasin hakitud küüslaugu ning valasin peale veidi vett ning jätsin kaane alla hauduma. Hautasin liha ja aedvilju umbes 10 minutit keskmisel tulel, lõpus paksendasin kastme maisitärklisega (lahustades selle eelnevalt külmas vees). Serveerisin koos aurutatud brokoli ja paprikaga, aga loomulikult võib seda hautist kasutada ka lisandina nt riisi juurde. Sobis hästi meie väikesele gurmaanile.

2 kommentaari:

  1. Mul on tunne, et leidsidki üles minu lemmiku-singimüüja :)

    Annan sulle veel hea vihje - meie kodust mõne minuti kaugusel avas uksed pood - taas Sinu maitsele loodud ;)
    http://www.maahoole.ee/

    VastaKustuta
  2. Leidsin jah lambaliha üles; aitäh juhatamast.
    Tead, ma kadestan sind, et sul on nii palju asju paari minuti kaugusel kodust, kõigepealt Nõmme turg, nüüd veel mahekauplus ka (ja see pole esimene Nõmmel). Noh, meil on lasteaed õnneks 5 minuti jalutuskäigu kaugusel ning sinna ei pea vähemalt autoga sõitma, Anee väntab lasteaeda rattaga ise kohale. Säästes keskkonda ja raha ning tugevdades tervist, väntan ma koos Aneega vahel ikka Kaukmäe Selverisse, kui mõni toit kodust otsa saab, aga sinnajõudmine võtab ca 20 minutit.

    VastaKustuta