reede, 12. juuni 2009

Lasanje

Minu hea sõber ja kooliaegne pinginaaber Mari-Liis tuli mulle teisest Eesti otsast külla - üllatasin teda õhtul lasanjega. Ma ei tee lasanjet alati samadest komponentidest, küll aga maitsevad mulle hakklihaga lasanjed kõige rohkem. Kindlasti on aga lasanjed ühed mu lemmiktoitudest.

Vaja läheb:
6 lasanjeplaati
275 g (sega)hakkliha
oliiviõli
1 sibul
1 porgand
4 küünt küüslauku
punt peterselli
oreganot
soola
pipart
1,5 dl valget veini
1 purk (400 g) purustatud tomateid

Bechamel-kaste:
10 g võid
2 spl nisujahu
2,5 dl piima
100 g cheddari juustu
veidi parmesani
soola
1/4 muskaatpähklit


Praadisin pannil oliiviõlis hakkliha, tükeldatud sibula, küüslaugu ja porgandi, lisasin ka soola ja pipart. Kallasin peale 1,5 dl veini ning lasin veinil peaaegu aurustuda. Lisasin oregano, peterselli ning purustatud tomatid, segasin läbi ning jätsin pliidile madala kuumusega kolmveerand tunniks kaane alla hauduma. Vahetult enne hakkliha-tomatisegu valmimist leotasin lasanjeplaate veidi soojas vees, minu arust jäävad leotamata plaadid liiga jäigaks. Keetsin ka beshamel-kastme - sulatasin potis või, lisasin jahu ning piima, liigutades segu pidevalt vispliga, lõpuks lisasin pool riivitud juustu kogusest ning purustatud muskaatpähkli. Mina küpsetan lasanjet kitsas silikoonist keeksivormis, sinna sisse sobituvad lasanjeplaadid täpselt oma suuruses ning välja võttes saab ilusa kujuga pakse tükke. Vormi põhja panin kihi beshamel-kastet, seejärel lasnajeplaadi, hakkliha-tomatisegu, riivitud juustu (see osa, mis kastmest järgi jäi) ning jätkasin ladumist taas samas järjekorras, kuni vorm sai ääreni täis. Viimaseks kihiks jääb hakkliha-tomatisegu, siis pistan lasanje ca 30 minutiks ahju küpsema; võtan välja ning panen hakklihasegule peale riivitud paremsani ning poolikud kirsstomatid, küpsetan veel kümme minutit. Lasanjet kohe ahjust välja võttes lõigata ning pannilt välja võtta ei tasu, siis voolab sisu laiali; piisab, kui seisab ahjust väljas ca 10 minutit, siis saab juba kätte ilusaid koosseisvaid tükke. Sõime lasanjet koos toorsalatiga rukolast, redisest, läätseidanditest ja kurgist. Mmm, kui maitsev, paluks veel üks tükk...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar